AMSTERDAM - Uit onderzoek van reisorganisatie Kuoni blijkt dat tweederde van de Nederlanders er tijdens de vakantie achter komt wat hij na de vakantie aan z'n leven wil veranderen.
Het meest populaire gespreksonderwerp tijdens de vakantie is de vakantie. Voorgaande en toekomstige vakanties worden uitgebreid besproken.
Op de tweede plek komen hobby's, vrienden en familie. Gevolgd door het gezinsleven, gezondheid en de relatie. Het seksleven wordt door bijna de helft van de Nederlanders besproken tijdens de vakantie.
Seksleven verandert
De gesprekken tijdens de vakantie leiden ook daadwerkelijk tot veranderingen in het dagelijks leven. Bijna de helft van de Nederlanders past na de vakantie een verandering toe op het gebied van gezondheid.
De relatie wordt door 39 procent op de schop genomen en iets meer dan een kwart van de Nederlanders verandert na de vakantie z'n seksleven. Ook hobby's en vrijetijdsbestedingen, vriendschappen en carrière en werk krijgen een nieuwe impuls na de vakantie.