DEN HAAG - Dankzij de Dress Red Day-campagne weten steeds meer vrouwen dat hart- en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 zijn bij vrouwen. Inmiddels weet 61 procent van 18 jaar en ouder dit, terwijl 45 procent dat vóórdat de campagne van start ging al wist. Dit blijkt uit onderzoek van Ipsos Synovate in opdracht van de Hartstichting.
Met de Dress Red Day-campagne vraagt de Hartstichting aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Dat is nodig, want elk jaar overlijden meer vrouwen dan mannen hieraan. Door op Dress Red Day rood te dragen vragen vrouwen niet alleen aandacht voor hart- en vaatziekten, maar laten zo ook hun betrokkenheid zien bij het onderwerp.
Rood dragen
Uit het onderzoek dat in oktober 2012 door onderzoeksbureau Ipsos Synovate is uitgevoerd, bleek ook dat 7 op de 10 vrouwen inmiddels bekend zijn met Dress Red Day en het een sympathiek initiatief vinden. De bereidheid om iets roods te dragen was groot; 1 op de 7 vrouwen heeft rood gedragen op Dress Red Day.
Jaarlijks
Dress Red Day is een jaarlijks terugkerende dag op 29 september. Het valt samen met Wereld Hart Dag, de dag waarop wereldwijd wordt stilgestaan bij hart- en vaatziekten.
- Hartstichting