BAARN - Het aantal snackbars dat maaltijden via internet aanbiedt en bezorgt groeit met de dag. En steeds meer mensen maken gebruik van deze dienst; het aantal online bestelde snacks is het afgelopen jaar met maar liefst 79 procent gegroeid, zo onderzocht een bekende online maaltijdservice.
De hoeveelheid snackbars die zijn diensten via internet aanbiedt, groeide het afgelopen jaar met 55 procent. “Voor de Nederlandse snack is er daar nog veel terrein te winnen. Door online aanwezig te zijn en een bezorgservice te starten, kunnen snackbars hun klantenkring gemakkelijk uitbreiden. Dat zien we ook terug in de enorme groei van de afgelopen tijd,” aldus Laurens Groenendijk, Managing Director Just-Eat Benelux.
Patatje Kapsalon
Een van de meest bestelde online snacks is de hamburger (30 procent), gevolgd door de frikandel en patat (beiden 20%). Hoewel pizza nog steeds het meest populaire gerecht is, is ook de populariteit van de 'Kapsalon' opmerkelijk.
Een patatje Kapsalon, bestaande uit patat bedekt met kebab, Goudse Kaas, knoflooksaus en salade, wordt maandelijks tussen de vierduizend en vijfduizend keer besteld (8 procent). Opvallend genoeg staat de kroket met 7 procent niet in de top 5. Deze Hollandse snack moet kippenvleugels en saté (beide 11 procent) naast de Kapsalon nog boven zich dulden.
Groningen (10 procent) en Den Haag (8 procent) zijn de koplopers in online bestellingen.
- Just-Eat