HILVERSUM - Zorgverzekeraars zetten steeds vaker goedkope internetlabels in de markt. Deze werken hoofdzakelijk via internet, waardoor de premies lager zijn. Toch houdt het merendeel van de consumenten vast aan de traditionele merken van de zorgverzekeraars. Ze lopen hierdoor veel geld mis.
Uit analyses van vergelijkingssite Independer.nl blijkt dat de mogelijke besparing 1 miljard euro bedraagt.[ITEMADVERTORIAL]
Collectiviteitkorting beperkt
66 procent maakt gebruik van de collectiviteitkorting bij de traditionele zorgverzekeraar. Veel mensen denken dat deze korting ervoor zorgt dat ze de laagst mogelijke premie betalen. De collectiviteitkorting bedraagt echter gemiddeld maar 5 procent.
Overstappen naar een internetlabel van je huidige zorgverzekeraar kan een korting van 10 procent opleveren. Hiermee zouden consumenten gemiddeld 7 euro per maand besparen. Dit komt neer op een gezamenlijke besparing van 1 miljard euro per jaar.
Online regelen
Het aantal consumenten dat het gemakkelijk vindt om hun verzekeringszaken online te regelen neemt toe. Steeds meer zorgverzekeraars richten zich op deze consument en starten een internetlabel.
Andere besparingen
Besparingen zijn niet alleen mogelijk door kritisch te kijken naar de basisverzekering, veel mensen zijn ook in de aanvulling te uitgebreid verzekerd. Voor gezonde mensen kan een hoger eigen risico en/of minder tandartsdekking en aanvullende verzekering nog eens honderden euro's besparing opleveren.
- Independer