Nederlandse vrouwen bezuinigen niet op persoonlijke verzorging met de Kerst ondanks de kredietcrisis. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau PanelWizard in opdracht van Etos.
Voor het onderzoek werden ruim 500 vrouwen ondervraagd. 74 procent van de ondervraagden geeft aan er op haar best uit te willen zien tijdens de feestdagen. Ook al viert 48 procent Kerst in huiselijke kring, het uiterlijk krijgt extra aandacht.
Onmisbaar
De vrouwen werd ook gevraagd wat ze echt niet konden missen als persoonlijke verzorging tijdens de Kerst. De mascara werd met 26 procent het meest genoemd. Gevolgd door parfum (20 procent).
Cijfer
Het merendeel van de ondervraagden geeft zichzelf voor het uiterlijk tijdens de feestdagen gemiddeld een 7,7. Op een normale dag waarderen ze zichzelf met een 6,9.
Er wordt met Kerst dan ook meer tijd besteed aan het uiterlijk. Op een gewone dag staat een vrouw gemiddeld ruim 11 minuten voor de spiegel. Met Kerst is dat gemiddeld ruim 17 minuten.
- Etos